我参加了半马拉松比赛

1月14号我参加了半马拉松比赛。这是第一次跑半马。终于跑完半马1个小时57分钟。我达到了目标感到充实,可是我累死了。

半马路线沿一条河,前半向下流,后半向上流,所以后半我得跑上山真痛苦,特别是最后的2公里。许多跑步者走路,但是我一直跑步。我自己认为是在跑步,但是可能别人看也是在走路吧。

上个星期我腿很疼。半马都那么痛苦,我不能想象马拉松会多么痛苦。半马比赛以前我希望参加马拉松比赛,现在我不知道应不应该参加马拉松。

I Joined a Half Marathon Race

January 14th, I joined a half marathon race. This is the first time for me to run a half marathon. I could finish this race in 1 hour 57 minutes. I was satisfied with achieving my goal, but I was exhausted.

The route of this race was along with a river. In the first half we ran toward downstream, and in the last half toward upstream, so I had to run uphill through the last half and quite hard, especially last 2km. Many runners walked, but I kept running. I thought that I myself was running, but I might look walking.

Last week my leg hearted. A half marathon is so painful that I can’t even imagine how painful full marathon is. Before this race, I wanted to join a full marathon someday, but now I wonder if I should run a full marathon.

ハーフマラソンの大会に参加しました

1月14日にハーフマラソンの大会に参加しました。これが初めてのハーフマラソンでした。なんとか1時間57分で完走できました。目標を達成したので充実感は感じたけれど、とても疲れました。

ハーフマラソンのコースは、前半は下流に向かっており、後半は上流に向かっているので、後半は上り坂で本当に辛かった。特に最後の2kmは。歩いているランナーもたくさんいたけれど、私はずっと走り続けました。自分では走っているつもりだったけれど、歩いているように見えていたかもしれません。

先週は足が痛かった。ハーフマラソンがこんなに苦しいのだから、フルマラソンはどれだけ苦しいのか想像もできない。ハーフマラソンの大会の前は、いずれフルマラソンに参加しようと思っていたけれど、今はフルマラソンに参加すべきか迷っています。